4 x 5 perc, hogy weboldala megújulhasson!

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

A keresőkben történt változásokkal kapcsolatos cikksorozatunk utolsó részében összegezzük az eddigi legfontosabb megállapításainkat és levonhatjuk a következtetéseinket. Cikkünk végén pedig konkrét segítséget nyújtunk abban, hogy hol tudja Ön is egyszerűen megnézni, hogy cége weboldalán keresőoptimalizálás szempontjából mi működik megfelelően és mi az, amin még javítania kellene, hogy előrébb kerülhessen a találatok között.

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

Ahogy korábbi cikkeinkben többször is felmerült, a keresőoldalak sokkal intelligensebbek lettek, mint pár évvel ezelőtt. Most már nem is annyira programokként működnek, mint inkább érdeklődő felhasználóként és ez alapján nem csak pozitívan, de akár negatívan is értékelheti a weboldalunkat.
Ha például túl sok hamis linket helyezünk el a világhálón és azok láthatóan csak azt a célt szolgálják, hogy számunkra értéktelen felhasználókat vonzanak a weboldalunkra, akkor azt ezentúl büntetni fogja a kereső!

Mivel az értékes felhasználókat a tartalom érdekli, így a leges-legfontosabb, hogy csak értékes tartalommal töltsük weboldalunkat! Egy érdeklődőt a tartalom fogja érdekelni és az, hogy egyértelmű üzenetekkel és navigációval irányítsuk a megfelelő irányba a weboldalon. Ilyen navigálásra jó példa az úgy nevezett Call To Action funkció, ami például egy jó helyen elhelyezett és tiszta üzenettel kéri a felhasználót, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot vagy vásároljon tőlünk, tehát valamilyen más cselekvésre ösztönöz. Tehát a lényeg hogy a felhasználónak optimalizáljuk az élményt és ne a keresőnek!

Napjaink egyik fontos és viszonylag új marketing technikája az inbound marketing, ami röviden és velősen azt jelenti, hogy valamilyen pluszt nyújtva magunkhoz vonzzuk az utánunk érdeklődőket és közelebb hozzuk őket cégünkhöz, szolgáltatásunkhoz, márkánkhoz. Ilyen pluszt többféle módon lehet nyújtani, például közösségi csatornákon történő lehengerlő kampányokkal, valamilyen ingyenes tanácsadással vagy olyan tartalom generálásával, ami értékes információt nyújt az érdeklődőink számára. A keresőoptimalizálásra is tekinthetünk olyan eszközként, ami segíti az érdeklődőket, hogy megtalálják weboldalunkat, hogy az inbound marketinggel képesek legyünk megtartani a figyelmüket és azt később megrendelésre konvertálhassuk. Vagyis a keresőoptimalizálás és az inbound marketing szorosan összekapcsolódnak a vállalkozásunk sikeréért!

Korábbi cikkeinkből pedig kiderült, hogy az olyan technikai feltételek is fontosak, mint biztonságos protokol használata, hogy a weboldalunk mobilbarát legyen és hogy az oldalaink és aloldalaink meta adatait is megfelelően tudjuk kezelni. Továbbá nem hasznos most már az sem, ha több domain nevet tartunk fenn, csak hogy ezekkel átverjük a keresőoldalakat, illetve a kulcsszavak használata is elavulttá vált, ehelyett inkább ezek a kulcsszavak a megfelelően kiemelt helyen szerepeljenek a tartalomban, lehetőleg a lap tetején. Az is pozitív irányba mozdíthatja el az oldalunk helyezését, ha megfelelően fel van töltve a vállalkozásunk címe, mivel a közelből indított keresésekben előrébb fogják rangsorolni oldalunkat.

És ezek csak az idei változások, amikről bebizonyosodtak már, hogy megállják a helyüket a keresőoldalak nagy titkolózásában.
Ma már több olyan weboldal is van, amik ingyenesen megvizsgálják a weboldalunkat és tanácsokat adnak, hogy mit használunk jól és mi az, amin változtatnunk kellene.
Ezekhez nem kell mást tenni, mint az alábbi oldalak valamelyikén (vagy mindegyikén) megadjuk a weboldalunk címét és az általuk kért adatokat. Ha szükségesnek érezzük, akkor az aloldalainkat is ellenőriztessük le velük, mert a belső oldalak felépítése gyakran eltér a nyitóoldaltól.

Ha nem okoz Önnek problémát az angol nyelv megértése, akkor az alábbi két oldalt javaslom:
http://seositecheckup.com/
https://website.grader.com/

Ha viszont magyar oldalon szeretné megnézni a keresőoptimalizálási lehetőségeit, akkor ezen a két oldalon tudja megtenni:
https://seoceros.com/hu/
http://webstars.hu/

Természetesen a Web-Plasztika is szívesen segít egy ingyenes felméréssel és kiértékeléssel, keressen bátran minket az elérhetőségeinken!





Újévi üdvözlet

Újévi üdvözlet

Boldog Új Évet Kívánunk minden jelenlegi és jövőbeni ügyfelünknek és partnerünknek!

Olvassa tovább...

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

Cégünk, a Retroscope Creative 2009 óta foglalkozik webfejlesztéssel. Ez alatt az idő alatt többnyire olyan felkéréseket kaptunk, amiket vagy egyáltalán nem vagy csak nehezen lehetett volna megoldani az aktuális nyílt forrású tartalomkezelő rendszerekkel.

Ezeket az oldalakat végül mindig az általunk fejlesztett tartalomkezelővel szolgáltuk ki, melyből már két alkalmazást zártunk le, hogy újabb, jobb, rugalmasabb rendszert építsünk fel.

Olvassa tovább...

Címsorok, cikkek, lapok és domainek

Címsorok, cikkek, lapok és domainek

Mai bejegyzésünkkel újabb mítoszokat döntünk le a keresőoptimalizálás világából. Ahogy korábban írtuk a keresőoldalak időről-időre változnak és új szabályok alapján osztályozzák a weboldalakat. Többek között szó lesz a címsorok fontosságának elvesztéséről, arról, hogy milyen módon kell rendszereznünk a jövőben a tartalmunkat, hogy hány oldalon milyen hosszú cikkeket írjunk, valamint hogy miért fontos, hogy a címünket pontosan adjuk meg weboldalunkon és az utolsó fejezetben még egy kis pénzt is megspórolhatunk vállalkozásának.

Olvassa tovább...