4 x 5 perc, hogy weboldala megújulhasson!

Megjelent az IAB
Hungary mobilhirdetési útmutatója

A 2014-es felmérések szerint a világon ma több mint 7 milliárd aktív mobil előfizetés van. Mára egyre több ember számára természetes igény, hogy többféle eszközt is használjon, így a széles készülék használat a hirdetők számára is „kötelezővé” teszi a többképernyős gondolkodást.
Miközben pár évvel ezelőtt a mobilhirdetések még sokak számára afféle kuriózumnak, kipróbálandó érdekességnek tűntek, mára már ezeket magától értetődőnek tekintjük, így itt az ideje, hogy a hirdetők a mobilt is beépítsék stratégiájukba. Ezzel a fejlődéssel robbanásszerűen megnőtt az alkalmazások használata is.

Megjelent az IAB<br>Hungary mobilhirdetési útmutatója

A digitális médiafogyasztás az elmúlt 4 év folyamán is ugrásszerűen növekedett, ez főleg a fehér foltként jelentkező időszakok (utazás, várakozás stb.) felhasználásában, részben pedig a párhuzamos eszközhasználatban (multitasking) keresendő, valamint általánossá vált a különböző felületek közötti átjárhatóság is. Szerte a világon a hírfogyasztás is egyre inkább mobilhoz kötődő tevékenységgé válik. „Egyre inkább kirajzolódni látszik valamilyen „szakosodás” az egyes platformok között. Jó példa erre a közösségi média használata, ami egyre inkább okostelefonos, illetve táblagépes tevékenységgé válik. A fotózásban, illetve a térképhasználatban egyértelműen a mobil válik a domináns eszközzé.”
Az elmúlt évek fejleménye, hogy a legkedveltebb mobilos tevékenységek között felbukkant a vásárlás is. A mobil marketing egyre kívánatosabb jelenlétét jelzi az okostelefonoknak a vásárlási döntésekben betöltött szerepe. A legfrissebb kutatások szerint az Amerikai Egyesült Államokban az  okostelefonnal rendelkező vásárlók 90%-a használja telefonját  vásárlást megelőző tájékozódásra, míg 84%-uk még vásárlás közben is a készüléke segítségével beszerzett információkra támaszkodik.
A legnagyobb nemzetközi cégek is sorra jelentek meg a mobilhirdetési-piacon. Például a  Coca-Cola, a Starbucks, vagy a Procter & Gamble is olyan kampányokkal értek el igen jelentős sikereket, melyek mind a mobilhirdetésekben rejlő új, eddig jószerével ismeretlen lehetőségeken alapultak.
A mobil már régen nem a hagyományos, asztali számítógép hordozható meghosszabbítása, sokkal bonyolultabb lett a viszonyunk hozzá.  Jó példa erre a keresés, ahol 2015-ben a mobil átvette a vezetést. Ma már mobilról és táblagépről több keresést indítunk, mint asztali gépekről (ide soroljuk a laptop, notebook stb. gépeket is.) - ennek indítéka részben az is, hogy a mobil egész nap nálunk van.
Az utóbbi évek hirdetési bevételek növekedésének egyik fő kiváltó oka a programmatic / RTB technológia volt. „Szinte minden előrejelzés egyetért már abban, hogy néhány éven belül a programozott hirdetésvásárlás jelenti majd az elsődleges vásárlási formát a digitális csatornát illetően.” A digitális reklámköltés az elmúlt három évben folyamatosan növekedett a világ minden táján. 
Három évvel ezelőtt a mobilhirdetési-piac fejlődésének legnagyobb akadálya a megfelelő fogadó oldalak (landing pages) hiánya volt. Hiába készültek mobil hirdetések, azok a nyitóoldalra vitték a felhasználókat, akik elvesztek a sok információ között, valamint a legtöbb cég még mobiloptimalizált oldallal sem rendelkezett. Az elmúlt időszakban itt is jelentős elmozdulás történt, felgyorsult a mobilbarát oldalak megjelenésének az üteme. Ezen belül is gyorsan nő a mindhárom képernyőn (web, mobil, táblagép) érvényesülő reszponzív oldalak aránya. A mobilbarát oldalak terjedését idehaza is felgyorsította a Google bejelentése, miszerint hátrébb sorolja a keresésben a mobilbarát verzióval nem rendelkező weboldalakat.
„Ma már sok alternatív megoldás is létezik az önálló fogadó oldalak mellett. Megfelelően kivitelezve ilyen a hirdetendő oldalt megjelenő interaktív layer, a kattintásra elinduló videó, vagy a kitöltendő rövid űrlap is. Ezek a megoldások igen jó konverziót eredményeznek bizonyítva az alternatív fogadóoldalak létjogosultságát.”
A mobilhirdetések egyik legnagyobb nehézsége a piac technikai széttagoltsága. A többféle operációs rendszer, egyre újabb készüléktípusok, azon belül is rengeteg évjárat bizonytalanná teszi, hogy kinek, hogyan jelennek meg a reklámok. „A Flash eliminálása annyiból mindenképpen könnyebbé tette a hirdetők életét, hogy az új világban kevesebb fájlformátummal és kevesebb platformfüggő variánssal kell megbirkózniuk. Azon túl, hogy a HTML5 formátumban megvalósítható minden, ami a flash hirdetésekben lehetséges volt, új, látványos interaktív hirdetési formák bevezetését tette lehetővé.”
Az IAB Hungary mobil munkacsoportja a mobil weben és a mobil alkalmazásokban használatos bannerek méretére vonatkozóan frissítette ajánlását a hazai hirdetők és médiatulajdonosok számára 2015-ben. A már eddig is sztenderdnek tekintett 480x120 és 320x50 pixel (méretarány) mellé a 480x240, valamint a 300x250 méreteket kerültek elfogadásra, így az IAB Hungary immár összesen négy különféle mobilhirdetési formátumot tekint sztenderdnek a piacon.
A mobil hirdetés kiszolgálásban ez időben számottevő fejlődés volt megfigyelhető. A tartalom-előállítók jelenleg három jellemző megoldást alkalmaznak tartalmaik mobil eszközön való megjelenítéséhez: 
- mobiloptimalizált oldal (m.valami.hu) hoznak létre és ez a mutáció jelenik meg a userek számára. 
- reszponzív oldalak használata. Ebben az esetben az adott oldal automatikusan igazodik a felhasználó eszközének képernyőfelbontásához. 
- applikáció. 
Mobil operációs rendszer specifikus fejlesztésű applikációkban érhetjük az adott tartalom megfelelő mutációját.
„Az egyre nagyobb méretű és felbontású, egyre nagyobb teljesítményre képes mobilok az egyre gyorsabb hálózatokon szinte „kívánják” a videó tartalmakat. A videó vezető szerepet játszik majd a mobilhirdetésekben is, a következő években óriási lehetőségek teremtődnek a mobilhirdetések számára, amit már „csak” tudni kell jól kihasználni. „

Forrás: IAB Hungary





Újévi üdvözlet

Újévi üdvözlet

Boldog Új Évet Kívánunk minden jelenlegi és jövőbeni ügyfelünknek és partnerünknek!

Olvassa tovább...

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

Cégünk, a Retroscope Creative 2009 óta foglalkozik webfejlesztéssel. Ez alatt az idő alatt többnyire olyan felkéréseket kaptunk, amiket vagy egyáltalán nem vagy csak nehezen lehetett volna megoldani az aktuális nyílt forrású tartalomkezelő rendszerekkel.

Ezeket az oldalakat végül mindig az általunk fejlesztett tartalomkezelővel szolgáltuk ki, melyből már két alkalmazást zártunk le, hogy újabb, jobb, rugalmasabb rendszert építsünk fel.

Olvassa tovább...

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

A keresőkben történt változásokkal kapcsolatos cikksorozatunk utolsó részében összegezzük az eddigi legfontosabb megállapításainkat és levonhatjuk a következtetéseinket. Cikkünk végén pedig konkrét segítséget nyújtunk abban, hogy hol tudja Ön is egyszerűen megnézni, hogy cége weboldalán keresőoptimalizálás szempontjából mi működik megfelelően és mi az, amin még javítania kellene, hogy előrébb kerülhessen a találatok között.

Olvassa tovább...