4 x 5 perc, hogy weboldala megújulhasson!

Címsorok, cikkek, lapok és domainek

Mai bejegyzésünkkel újabb mítoszokat döntünk le a keresőoptimalizálás világából. Ahogy korábban írtuk a keresőoldalak időről-időre változnak és új szabályok alapján osztályozzák a weboldalakat. Többek között szó lesz a címsorok fontosságának elvesztéséről, arról, hogy milyen módon kell rendszereznünk a jövőben a tartalmunkat, hogy hány oldalon milyen hosszú cikkeket írjunk, valamint hogy miért fontos, hogy a címünket pontosan adjuk meg weboldalunkon és az utolsó fejezetben még egy kis pénzt is megspórolhatunk vállalkozásának.

Címsorok, cikkek, lapok és domainek

Többé már nem szükséges a legfontosabb tartalmi elemeket a legerősebb címsorral (H1 vagy heading1) kiemelni, a keresőmotorok nem használják a jövőben ezeket a tartalom fő irányvonalának meghatározására, mivel a weboldalak tervezése során elhasználták, túlzottan kihasználták ezt az opciót. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lesz szükséges a használatuk, hiszen formázási szempontokra, betűméret vagy szín változtatására továbbra is remekül használhatóak.
Keresőoptimalizálás szempontjából sokkal lényegesebb, hogy a mondandónk kiemelt helyen legyen, lehetőleg közel a lap tetejéhez, ezzel is elősegítve, hogy a látogatók mindjárt a lap megnyitásakor a számukra fontos tartalommal találkozzon elsőre.

A kiemelt tartalom megfelelő elhelyezése azért is fontos, mert többé nem szükséges sok tartalomnak lennie egy weboldalon, hogy az megfelelő helyen szerepeljen a találatok között. Persze az sem szerencsés, ha nincs rajta elegendő információ. A lényeg hogy találjuk meg a megfelelő egyensúlyt a tartalom mennyiségét illetően, amivel pontosan és érthetően le tudjuk írni a látogatóink számára, hogy kik vagyunk, mivel foglalkozunk, milyen értéket képviselünk és hogy mi a további teendője. A weboldalunkra úgy tekintsünk, mint egy kapura, ami az üzletünkhöz vezeti a látogatókat. Minden lényeges információt meg kell osztanunk ahhoz, hogy belépjenek rajta, de figyelnünk kell arra is, hogy ne legyen túl sok a tartalom és ne fordítson hátat amiatt sem, mert összezavartuk.

Az előző fejezethez kapcsolódik, hogy a lapok száma sem meghatározó már a keresőoptimalizálás szempontjából. Tévhit, hogy minél nagyobb egy weboldal lábnyoma, annál előrébb rangsorolják. Ez már csak azért sem igaz, mert nem kerül minden oldal indexelésre vagy ami egyszer be lett indexelve, az nem biztos, hogy ott is marad, illetve még ha indexelve is lett az oldalunk, az nem biztos, hogy számunkra értékes látogatót szerez.
Sajnos az a tapasztalat, hogy ha egy weboldalnak túl sok lapja van, akkor azokon kevesebb az értékes tartalom és nehezebb ezeket a tartalmakat jól kezelni. Az a cél, hogy a legrelevánsabb dolgokat publikáljuk oldalunkra és ezek a lehető legpontosabbak és tömörebbek legyenek.

2014 júliusától szintén egy rendkívüli újítás a Google kereső algoritmusában, hogy nagy hangsúlyt fektetnek az üzletek elhelyezkedésére és a helybéli találatokat előrébb rangsorolja a keresőoldal. Azok az értékes látogatók, potenciális vásárlók találják meg elsőként az oldalunkat, akik a mi üzletünkhöz közel keresnek ránk. Így a keresési találatok lényegében nem fix értéket kapnak, előfordulhat olyan, hogy ami számunkra az első helyen szerepel, az más számára csak valamelyik további lapon kap helyet.

Mai utolsó tanácsunkkal pedig még spórolhat is vállalkozása, mivel a keresőoldalak a legutóbbi módosítások alapján nem veszik figyelembe, ha Önnek több domain neve van és azok mind ugyanarra a weboldalra mutatnak. A keresőmotorok le tudják kérdezni, hogy ki regisztrálta a domain nevet és ezeket a domaineket egynek fogja számolni!
Innentől tehát felesleges fenntartani azokat a domain neveket, amiket egy korábbi keresőoptimalizálást kínáló cég ajánlott, hogy vegye meg - ehelyett tartsa meg csak a fő domainjét és annak tartalmát fejlessze vagy a további domainjeiből építsen új weboldalakat, amik kiegészítik a fő oldalának a működését!

Következő és egyben utolsó a keresőoptimalizálás 2015-ös változásai témához kapcsolódó bejegyzésünkben a tanácsaink mellett találni fog egy ingyenes eszközt, amivel saját maga is meg tudja nézni, hogy hol lehet még javítani a weboldala keresőoptimalizálásán.





Újévi üdvözlet

Újévi üdvözlet

Boldog Új Évet Kívánunk minden jelenlegi és jövőbeni ügyfelünknek és partnerünknek!

Olvassa tovább...

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

Cégünk, a Retroscope Creative 2009 óta foglalkozik webfejlesztéssel. Ez alatt az idő alatt többnyire olyan felkéréseket kaptunk, amiket vagy egyáltalán nem vagy csak nehezen lehetett volna megoldani az aktuális nyílt forrású tartalomkezelő rendszerekkel.

Ezeket az oldalakat végül mindig az általunk fejlesztett tartalomkezelővel szolgáltuk ki, melyből már két alkalmazást zártunk le, hogy újabb, jobb, rugalmasabb rendszert építsünk fel.

Olvassa tovább...

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

A keresőkben történt változásokkal kapcsolatos cikksorozatunk utolsó részében összegezzük az eddigi legfontosabb megállapításainkat és levonhatjuk a következtetéseinket. Cikkünk végén pedig konkrét segítséget nyújtunk abban, hogy hol tudja Ön is egyszerűen megnézni, hogy cége weboldalán keresőoptimalizálás szempontjából mi működik megfelelően és mi az, amin még javítania kellene, hogy előrébb kerülhessen a találatok között.

Olvassa tovább...