4 x 5 perc, hogy weboldala megújulhasson!

Akit megtalálnak az keres!

De mit tegyen ha azt akarja, hogy megtalálják?
Egy szóval: keresőoptimalizálás!
De ez nem könnyű feladat, mivel évről évre változnak a szabályok és feltételek.

4 részes cikksorozatunkban segítünk Önnek, hogy tisztában legyen a 2015-ben bekövetkezett változásokról és a végén segítséget nyújtunk abban is, hogy leellenőrizhesse saját weboldalát!

Akit megtalálnak az keres!

Ha van weboldala, akkor bizonyára rengetegszer találkozott már a keresőoptimalizálás kifejezéssel. Bizonyára azt is tudja, hogy mit takar ez a kifejezés, de engedje meg hogy idézzem Wikipedia-t:

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti "normál" avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.

Amennyiben többet szeretne tudni a kifejezésről, történetéről nézze meg az idevágó Wikipedia oldalt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Keres%C5%91optimaliz%C3%A1l%C3%A1s

Ebben a sorozatban nem a technikai megoldásokról lesz szó. Nem taglaljuk hosszan, hogy mi alapján pásztázzák végig a weboldalakat a keresőrobotok, hogyan indexelik és milyen szempontok szerint rangsorolják a weboldalakat. Utóbbi nagy részét egyébként üzleti titokként kezelik a keresőcégek, hogy kevesebb legyen visszaélés.
Az utóbbi években több keresőoptimalizálási trendet is megváltoztattak. Több helyen hallhatott már linképítésről és link népszerűsítésről, amit mostantól el is felejthet. Ugyanígy vége a keresőszavak megszállott használatának a tartalomban.
Ehelyett a rendszeresen frissített, minőségi tartalomra került a hangsúly, egyszóval a tartalomfejlesztésre!

Idehaza ritkán használtnak számít a Google Authorship nevű szolgáltatása, mellyel meg lehetett jelölni adott oldalak szerkesztőit, de most már nem is érdemes belekezdenünk, hiszen a Google 2014. augusztusában végleg eltörölte a Google Authorship használatát és így egészen biztos, hogy a keresési rangsorra sincs hatással.

Most már az is bizonyított tévhit, hogy a Google csak akkor jeleníti meg oldalunkat találatként, ha a weboldalunk elérési címét elküldtük indexelni a Google számára. A keresőrobotok anélkül is megtalálják honlapunkat, hogy annak direkt elérését elküldenénk a keresőoldalak számára.

Ahogy korábban írtuk a tartalom átvette az uralmat a linkek felett! Továbbra is fontos a linkelés a weboldalak között, de csak és kizárólag akkor ha releváns oldalak mutatnak a mi tartalmunkra és viszont. Az „ész nélküli” linképítés ideje lejárt, ennél sokkal fontosabb hogy megfelelő, hiteles tartalom jelenjen meg az oldalunkon.

És mai cikkünk végére egy technikai jellegű jó tanács: váljon biztonságos webhellyé!
2014. augusztusától a Google előre rangsorolja azokat a weboldalakat, amelyek úgynevezett biztonságos (https) protokolon keresztül üzemelnek.
Nem ez a legfontosabb szempont, de amennyiben felhasználói adatokat kezel, rendeléseket vesz fel, mindenképpen érdemes átállni biztonságos működésre.
Ezzel kapcsolatban keresse tárhely szolgáltatóját!

A következő cikkünkben szót ejtünk majd a kulcsszavakról és meta adatokról. Addig is javasoljuk, hogy nézze meg mikor frissítette utoljára weboldalának tartalmát és hány olyan írás található a honlapon, ami a tevékenységi körével, a hirdetni és megtalálni szánt tartalommal van megtöltve vagy keressen minket és ingyenesen felmérjük Önnek, hogy milyen lehetőségei vannak még a keresőoptimalizálás terén.





Újévi üdvözlet

Újévi üdvözlet

Boldog Új Évet Kívánunk minden jelenlegi és jövőbeni ügyfelünknek és partnerünknek!

Olvassa tovább...

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

Cégünk, a Retroscope Creative 2009 óta foglalkozik webfejlesztéssel. Ez alatt az idő alatt többnyire olyan felkéréseket kaptunk, amiket vagy egyáltalán nem vagy csak nehezen lehetett volna megoldani az aktuális nyílt forrású tartalomkezelő rendszerekkel.

Ezeket az oldalakat végül mindig az általunk fejlesztett tartalomkezelővel szolgáltuk ki, melyből már két alkalmazást zártunk le, hogy újabb, jobb, rugalmasabb rendszert építsünk fel.

Olvassa tovább...

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

A keresőkben történt változásokkal kapcsolatos cikksorozatunk utolsó részében összegezzük az eddigi legfontosabb megállapításainkat és levonhatjuk a következtetéseinket. Cikkünk végén pedig konkrét segítséget nyújtunk abban, hogy hol tudja Ön is egyszerűen megnézni, hogy cége weboldalán keresőoptimalizálás szempontjából mi működik megfelelően és mi az, amin még javítania kellene, hogy előrébb kerülhessen a találatok között.

Olvassa tovább...