4 x 5 perc, hogy weboldala megújulhasson!

A tartalom a keresőmindenség meg minden

… szabadon ferdítve Douglas Adams nagy sikerű „5 részes trilógiájának” harmadik kötetének címét. A mi csupán 4 részes trilógiánk előző részében azt a megállapítást tettük, hogy a minőségi tartalom az új világmindenség, amit most tovább fogunk erősíteni.

A tartalom a keresőmindenség meg minden

És azzal hogy a rendszeres és részletes tartalom átvette a hatalmat a linkek és kulcsszavak eddigi királyságától, az az állítás is kezd tévhitté válni, hogy a keresési rangsor a minden. Tanulmányok igazolják, hogy a találati rangsorban gyakorlatilag az első 3 találat kapja a legtöbb kattintást, de ez még közel sem jelenti azt, hogy ebben a 3-ban a felhasználó azt találja, amit eredetileg keresett. Ma már sokkal inkább meghatározó, hogy a találati eredményünket milyen plusz információval ruházunk fel, adjuk meg a nyitva tartásunkat, legyen képes megnézni a szolgáltatásait vagy árait, esetleg egy kattintással képes legyen megnézni az elérhetőségeit, hogy minél előbb fel tudja venni Önnel a kapcsolatot.

Nagyon fontos elemei a keresőoptimalizálásnak az úgynevezett meta adatok. Ilyen meta adatból sokféle van, ezek többnyire olyan háttér információkat tartalmaznak, mint a kulcsszavak, az oldal rövid leírása vagy a közösségi hálózatokon történő megosztás tulajdonságai.
A következő állításunk is az oldal leírását tartalmazó a meta adattal kapcsolatos:
A leírás meta adat nem meghatározó eleme a keresési rangsornak. Más szóval nincs hatása arra, hogy hányadik helyen jelenik meg weboldalunk a találati listában. Viszont ettől függetlenül legalább olyan fontos megfelelően karbantartani és oldalanként helyesen megadni, hogy az adott lapon milyen információt fog találni a felhasználó. Ez már csak azért is fontos, mert ez az az információ, amivel meg kell fognunk a keresést indítókat, hogy a mi oldalunkon találja meg, amit keres. A meta leírás választ el minket azoktól a kattintásvadász honlapoktól, akik nem érdemi információt adnak, csak arra hajtanak, hogy minél több oldalletöltést gyűjtsenek be.

Attól hogy a keresőoptimalizálás egy része a háttérben található, láthatatlan információkból áll, még nem hagyhatjuk csak és kizárólag a webfejlesztőkre, technikai személyzetre. Fontos, hogy ezek egy részét mi magunk tudjuk menedzselni. Ilyenek például a meta adatok közül a kulcsszavak vagy a leírás, de legalább ilyen fontos, hogy adott esetben több, kulcsszavaknak megfelelő elérési utat állíthassunk egyes lapjainkhoz, ezzel növelve az esélyét, hogy a találatok között szerepeljünk. Fontos tehát, hogy minden olyan funkciót ismernünk kell a weboldalunk tartalomkezelőjéből, amivel a keresőoptimalizálást mi magunk tudjuk végezni, hiszen nálunk jobban egyik fejlesztő, informatikus sem fogja tudni, hogy kinek akarunk megjelenni.

Végül, de nem utolsósorban sokat változott a kulcsszavak szerepe az utóbbi időkben. A mai algoritmusok már nem csak a kulcsszavak pontos egyezésére képesek rátalálni, ehelyett a keresőoldalak inkább megpróbálják feldolgozni és a jelentését értelmezni a keresett szónak és csak az ennek megfelelő releváns, minőségi tartalmat kilistázni. Itt érdemes megjegyezni, hogy a jövőben a keresőoldalak nem fogják büntetni azokat, akik nem használják elégszer a kulcsszavaikat és ugyancsak nem fogja top 5-ben szerepeltetni azokat sem, akik túl sokszor használják a pontos keresési kifejezéseket.
Nincs értelme megszállottan ismételgetni szó szerint a kulcsszavakat, ehelyett értékes információt próbáljunk meg átadni a közönségünknek. Leegyszerűsítve a feladatot: először írjunk egy olyan bevezetőt, ami 4-9 szóban pontosan és tömören összefoglalja az adott lap tartalmát. Az új jelszó az, hogy az olvasónak írjunk és ne a keresőmotornak, a keresők már olyan intelligens algoritmusokon alapulnak, hogy ugyanazon a szinten értelmezni tudják a tartalmat, mint maga az olvasó és ha már értelmezni tudja, akkor azt is tudja, hogy mit szeretne olvasni.

A következő levelünkben egy kicsit belemegyünk a szakmai részletekbe is, de nem kell megijedni, nem fog fájni és reméljük hasznukra fog válni.

Köszönjük a figyelmet, további jó munkát!





Újévi üdvözlet

Újévi üdvözlet

Boldog Új Évet Kívánunk minden jelenlegi és jövőbeni ügyfelünknek és partnerünknek!

Olvassa tovább...

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

RouterunnerCMS - Kompromisszumok nélkül

Cégünk, a Retroscope Creative 2009 óta foglalkozik webfejlesztéssel. Ez alatt az idő alatt többnyire olyan felkéréseket kaptunk, amiket vagy egyáltalán nem vagy csak nehezen lehetett volna megoldani az aktuális nyílt forrású tartalomkezelő rendszerekkel.

Ezeket az oldalakat végül mindig az általunk fejlesztett tartalomkezelővel szolgáltuk ki, melyből már két alkalmazást zártunk le, hogy újabb, jobb, rugalmasabb rendszert építsünk fel.

Olvassa tovább...

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

Kereső helyett felhasználói élményoptimalizálás

A keresőkben történt változásokkal kapcsolatos cikksorozatunk utolsó részében összegezzük az eddigi legfontosabb megállapításainkat és levonhatjuk a következtetéseinket. Cikkünk végén pedig konkrét segítséget nyújtunk abban, hogy hol tudja Ön is egyszerűen megnézni, hogy cége weboldalán keresőoptimalizálás szempontjából mi működik megfelelően és mi az, amin még javítania kellene, hogy előrébb kerülhessen a találatok között.

Olvassa tovább...